6 KDrama Baru yang akan disiarkan pada Mei 2020

<pre>6 KDrama Baru yang akan disiarkan pada Mei 2020

[ad_1]

Premis yang menarik, nama yang menjanjikan. Yang mana satu untuk ditonton?

April segera berlalu, Mei juga muncul tanpa dicegah. Iaitu, siri judul KDrama baru akan mula ditayangkan untuk menggantikan drama yang sudah berakhir. Sebagai penonton, tentu kita selalu memerlukan hiburan baru, terutama untuk pergi sepanjang hari di rumah.

Terdapat pelbagai genre yang akan dibawa oleh drama-drama ini. Bermula dari drama mistik fantasi, drama perubatan, hingga siri yang memuaskan kerinduan anda terhadap makanan Korea. Sudah mula ingin tahu? Mari lihat ulasan berikut.

1. Soul Mechanic / Fix You / Soul Repairer

Multi Genre, Ini adalah 6 KDrama Baru yang akan disiarkan pada Mei 2020Instagram.com/kbsdrama

Drama perubatan satu ini akan ditayangkan di KBS2 mulai 6 Mei 2020, mengisi slot drama pada hari Rabu dan Khamis, menggantikannya Selamat datang

Siri ini, yang dibintangi oleh Shin Ha Kyun, akan menceritakan kisah seorang psikiatri bernama Lee Shi Joon yang berusaha menyembuhkan luka mental pesakitnya. Lebih seronok lagi, akan ada Jung So Min yang bertindak sebagai artis drama muzik.

2. Oh Anakku

Multi Genre, Ini adalah 6 KDrama Baru yang akan disiarkan pada Mei 2020Instagram.com/tvndrama.official

Peminatnya Jang Na Ra mesti bersorak dengan drama yang satu ini. Nah, drama ini berkisar tentang kehidupan seorang wanita bujang berusia 39 tahun yang mahukan anak tetapi tanpa berkahwin. Lha, bagaimana keadaannya? Oh sayang saya adalah drama komedi yang akan ditayangkan mulai 6 Mei 2020 di TvN, menggantikan slot Rabu dan Khamis yang ditinggalkan Memorist

Baca Juga: Dalam Perjalanan, 5 Perkara Yang Menjadikan Memori Thriller KDrama Lebih Memikat

3. Bar Pop timbul Mystic

Multi Genre, Ini adalah 6 KDrama Baru yang akan disiarkan pada Mei 2020Instagram.com/jtbcdrama

Yang ini adalah drama kemunculan semulaHwang Jung-Eum dan Yook Sungjae BTOB. Menceritakan kisah pemilik Ssanggab Cart Bar, sebuah bar luaran yang unik dan misteri bernama Wol Joo. Selain menjual minuman, dia juga bekerja sebagai kaunselor yang misinya adalah untuk menyelesaikan masalah 100,000 orang. Wol Joo, yang tidak jelas sama ada sudah mati atau masih hidup, telah melakukannya selama 500 tahun tetapi kuota masih kurang dalam beberapa orang.

Nah, dari premis sudah menemui genre drama ini bukan? Bar Pop timbul Mystic adalah drama pertama JTBC yang akan ditayangkan pada hari Rabu dan Khamis malam, bermula dari 20 Mei 2020.

Teruskan membaca artikel di bawah

Pilihan editor

4. Pasukan Bulldog: Penyiasatan di luar tugas

Multi Genre, Ini adalah 6 KDrama Baru yang akan disiarkan pada Mei 2020knnkoreandrama.com

Tidak seperti tiga drama sebelumnya, drama ini mengambil tema jenayah. Menceritakan kisah dua detektif dengan watak yang berbeza dan akhirnya bekerjasama untuk menemui kes yang belum dapat diselesaikan. Dibintangi oleh Cha Tae Hyun dan Lee Sun Bin, drama ini akan ditayangkan di OCN mulai 23 Mei 2020, menggantikan Rugal pada hari Sabtu dan Ahad.

5. Perlukah Kita Makan Makan Malam Bersama?

Multi Genre, Ini adalah 6 KDrama Baru yang akan disiarkan pada Mei 2020Instagram.com/mbcdrama_now

Kali ini, kita akan dibawa meneroka kenangan buruk dua watak utama melalui perbualan di meja makan. Adakah Kim Hae Kyung dan Woo Do Hee, dua orang yang mempunyai pengalaman buruk dengan cinta dan akhirnya bertemu di satu meja makan restoran secara tidak sengaja. Perbualan mula mengalir di antara makanan dan akhirnya, tidak ada luka yang berdarah selamanya.

Adakah Kita Akan Makan Makan Malam Bersama? boleh dianggap istimewa kerana memang begitu kemunculan semula Seo Ji Hye selepas drama Crash Landing pada Anda. Selain Seo Ji Hye, ada juga Song Seung Heon, Lee Ji-Hoon, dan Son Na Eun.

Drama dan makanan bertemakan romantik ini juga bertajuk Adakah Anda Ingin Makan Malam Bersama, akan disiarkan di MBC setiap hari Isnin dan Selasa, menggantikan drama 365: Ulangi Tahun.

6. Pelajar Lama Sekolah

Multi Genre, Ini adalah 6 KDrama Baru yang akan disiarkan pada Mei 2020hancinema.net

Intern Sekolah Lama adalah drama MBC yang mengisahkan liku-liku seorang pekerja pejabat bernama Ka Yeol Chan yang mesti bekerja sebagai kakitangan junior ketua jabatan yang tegar bernama Lee Man Shik. Kerana tidak kuat, Yeol Chan memutuskan untuk mengundurkan diri dan berpindah ke syarikat lain. Pendek kata, dia mendapat pekerjaan di syarikat ramen dan dinaikkan pangkat dengan cepat kerana kemampuannya. Suatu hari, Yeol Chan menerima seorang pekerja magang kanan yang ternyata menjadi ketua jabatan sebelumnya, Lee Man Shik.

Drama ini dibintangi oleh duo senior-senior Park Hae Jin dan Kim Eung Soo. Mula ditayangkan pada 15 Mei 2020, siri ini akan mengisi slot pada hari Rabu dan Khamis, menggantikan drama romantis Cari Saya dalam Ingatan Anda.

Nah, itulah beberapa KDrama baru yang akan mula ditayangkan pada Mei 2020. Sudah tentu banyak nama yang menjanjikan dan premis yang menarik. Jadikira-kira, mana kegemaran anda?

Baca Juga: Romantik Membuat Ambyar, 5 Sebab Menonton Kdrama Ketika Cuaca Baik

IDN Times Community adalah media yang menyediakan platform untuk menulis.
    Semua karya bertulis adalah tanggungjawab penulis sepenuhnya.

[ad_2]

Source link