Bekerja dengan EVOS Esports, Lazada Menyokong Pertumbuhan eSports Indonesia

<pre>Bekerja dengan EVOS Esports, Lazada Menyokong Pertumbuhan eSports Indonesia

[ad_1]

Lazada Indonesia hari ini mengumumkan kerjasama dan sokongannya untuk EVOS Esports, salah satu organisasi Esports pelbagai bahagian terkemuka di Indonesia, selama satu tahun. Melalui kerjasama ini, Lazada Indonesia berkomitmen untuk mendukung pertumbuhan industri eSports di Indonesia seiring dengan perkembangan permainan mudah alih dan eSport di milenium dan Gen Z di Indonesia.

Berdasarkan kajian yang dilakukan oleh Newzoo, pengguna telefon pintar di Indonesia mencapai lebih daripada 82 juta. Pemain permainan mudah alih di Indonesia mencapai lebih dari 52 juta dan menempatkan Indonesia di ranking ke-17 dunia dengan jumlah pemain permainan mudah alih yang paling banyak. Indonesia juga telah menyumbang USD 624 juta atau setara dengan Rp 8,7 triliun permainan mudah alih selama tahun 2019. Data ini menunjukkan minat dan minat masyarakat Indonesia dalam industri eSports, oleh itu Lazada Indonesia juga ingin turut serta dalam mendukung minat ini, dengan menyampaikan berbagai inisiatif yang dapat dilakukan dengan EVOS Esports. Pada masa yang sama, sebagai syarikat eCommerce, Lazada juga ingin membantu menyokong pemerintah dalam mendorong industri permainan Esports agar dapat memberikan sumbangan positif kepada ekonomi tempatan.

Monika Rudijono, Ketua Pegawai Pemasaran, Lazada Indonesia berkata, "Kami sangat gembira dengan kerjasama yang akan dilakukan Lazada dengan EVOS Esports pada tahun akan datang. Sebagai sebuah syarikat yang menyesuaikan kecanggihan teknologi Alibaba, Lazada berkomitmen untuk terus mempercepat kemajuan ekonomi kreatif berasaskan teknologi dan mendorong bakat setiap individu, terutama orang muda, sehingga mereka dapat berkembang dalam sektor yang cukup pesat berkembang, yaitu permainan mudah alih dan Esports. Melalui kerjasama ini, Lazada membawa pengalaman hujung ke hujung bukan sahaja untuk EVOS tetapi juga untuk semua pencinta Esports di Indonesia; kerana bukan sahaja kedai rasmi EVOS kini tersedia di platform kami, tetapi juga dengan perkhidmatan penjualan barang digital untuk keperluan tambah nilai dalam pelbagai permainan, ketersediaan peralatan permainan mudah alih dan juga peluang untuk berinteraksi dengan EVOS Esports melalui program Lazada Cyber ​​Combat di saluran LazLive kami. "

Dalam tempoh pelancaran lembut yang bermula dari 10-17 April 2020, EVOS eSports dan Lazada menawarkan beberapa promosi menarik; yang merupakan diskaun 15% untuk produk jaket terpilih, baucar diskaun 15% untuk perbelanjaan minimum Rp.350.000. Dan penghantaran percuma dengan perbelanjaan minimum 150,000, subsidi penghantaran percuma hingga Rp.50,000. Lazada akan kedai sehenti untuk pemain dengan membentangkan pelbagai alat permainan lengkap dan pilihan tambah nilai terdapat di Lazada Digigoods yang juga menawarkan pelbagai pilihan barang seperti kedai rasmi EVOS Esports.

Juga tahun ini, EVOS Esports akan mengadakan uji bakat terbuka bakat buat pertama kalinya di Indonesia sejak bekerjasama dengan Lazada, di mana sebanyak 250 tiket untuk uji bakat Mobile Legends dan 250 tiket untuk uji bakat api percuma akan dijual di platform Lazada. Peserta akan dipilih dan kemudian hanya akan ada dua pemenang dari setiap bahagian, iaitu satu pemenang akan menyertai bahagian EVOS Mobile Legends Academy (mencuba selama satu bulan) dan seorang pemenang akan menyertai bahagian EVOS api percuma (mencuba selama satu bulan).

Selain itu, peminat eSports juga dapat bersaing dengan EVOS Esports melalui program live streaming Lazada Cyber ​​Combat setiap hari Selasa pada jam 16.30-17.30 WIB, bermula dari 12 Mei hingga 28 Julai 2020. Pemenang dalam setiap episod akan mendapat hadiah dalam bentuk ‘Berlian’ yang boleh digunakan untuk membeli peralatan di dalamnya permainan dalam talian yang. Peserta dengan skor tertinggi dalam setiap episod, boleh memenangi a telefon pintar dan beberapa hadiah menarik yang lain.

Hartman Harris, Pengasas Bersama dan Ketua Pegawai Perniagaan EVOS Esports berkata, "Kami mengalu-alukan kerjasama dengan Lazada Indonesia. EVOS Esports adalah organisasi eSports terkemuka yang menghubungkan atlet, pemengaruh, dan peminat eSports di seluruh Asia Tenggara. Dengan jumlah lebih daripada 65 juta pelanggan YouTube dengan pandangan lebih daripada 350 juta setiap bulan, dan 50 juta pengikut di Instagram, EVOS Esports difokuskan untuk mengembangkan ekosistem eSports dan kami dengan senang hati memberikan pengalaman mendalam untuk komuniti eSports bersama dengan Lazada Indonesia. Komitmen yang ditunjukkan oleh Lazada Indonesia kepada industri eSports jelas menunjukkan bahawa mereka dapat memahami keperluan generasi muda; Millennials dan Gen-Z, dan kami suka menjadi sebahagian daripada perjalanan ini. "

Menjadi penaja utama EVOS eSports sejajar dengan misi Lazada untuk menjadi eCommerce pertama yang memperkenalkan konsep Pembeli belah sejak 2019 untuk memanjakan pembeli. Konsep ini memberikan pengalaman membeli-belah yang membolehkan pengguna menggunakan aplikasi Lazada bukan sahaja untuk membuat pembelian tetapi dapat sambil menonton pertunjukan penstriman langsung atau bermain permainan di aplikasi Lazada.

"Di masa depan, Lazada akan terus mengikuti perkembangan dan tren dalam masyarakat dan komited untuk menghadirkan pengalaman unik dan menarik. Kami optimis dengan berbagai teknologi Lazada, semua pengguna kami mendapat pengalaman membeli-belah yang tidak hanya selamat, selesa, tetapi juga menyenangkan, "pungkas Monika.

Mengenai Lazada

Ditubuhkan pada tahun 2012, Lazada Group adalah peneraju platform eCommerce di Asia Tenggara. Kami mempercepat kemajuan di Indonesia, Malaysia, Filipina, Singapura, Thailand dan Vietnam melalui perdagangan dan teknologi. Dengan rangkaian logistik dan pembayaran terbesar di rantau ini, Lazada adalah sebahagian daripada kehidupan seharian pengguna kami di rantau ini dan kami berhasrat untuk melayani 300 juta pembeli pada tahun 2030. Sejak 2016, Lazada adalah platform terbaik di Asia Tenggara untuk Kumpulan Alibaba yang disokong oleh infrastruktur teknologi terkini.

Lazada Indonesia sendiri telah memenangi Anugerah Platinum sebagai pilihan e-Dagang terbaik pengguna Indonesia dalam kategori Business to Customer (B2C) dari idEA pada tahun 2016. Lazada juga memenangi anugerah Wow Brand sebagai Jenama e-dagang terbaik dari Marketeers pada awal tahun 2017. Lazada Indonesia juga diminta oleh Line sebagai akaun rasmi dengan kempen terbaik. Pada awal 2018 Lazada berjaya mendapat 3 anugerah sekaligus dari Marketeers sebagai: Kempen jenama tahun ini untuk kategori Above the Line, Kempen penjenamaan tahun ini untuk kategori Digital & Jenama tahun 2018 untuk kategori E-dagang dan pasaran.

Mengenai EVOS Esports

EVOS Esports adalah organisasi No.1 eSports di Asia Tenggara yang telah memenangi banyak gelaran juara dunia; Mobile Legends: Bang Bang World Championship (M1) 2019 dan Free Fire World Cup 2019.

Pada bulan November 2019, EVOS Esports berjaya mengumpulkan US $ 4.4 juta dalam pelaburan Seri A yang digunakan sebagai persiapan untuk menguasai pasaran. permainan di Asia Tenggara. Pada tahun 2019, Insignia Ventures Partners membiayai EVOS Esports Series A sebanyak AS $ 3 juta. Sebagai tambahan, EVOS Esports berjaya mengumpulkan tambahan AS $ 1.4 juta untuk pembiayaan Siri A dari sebuah kumpulan pelabur malaikat yang terdiri daripada konglomerat Indonesia dan salah satu pemain eCommerce terkemuka di China. Pembiayaan baru ini akan digunakan untuk mengembangkan startup eSports hiburan, yang kini menguruskan 50 penggiat permainan secara eksklusif dan bekerjasama dengan 300 bakat eSports.

EVOS Esports ditubuhkan pada tahun 2017, mengawasi pasukan eSports untuk enam jenis permainan dalam talian. Pada masa ini, EVOS Esports mempunyai 120 pekerja dan beroperasi di lima negara. Sebagai tambahan, tiga pasukan dari EVOS mewakili Singapura dan Indonesia pada Sukan SEA 2019.

EVOS memberikan kontrak aliran, sokongan jenama, dan peluang untuk bekerjasama pengaruh, pengurusan media sosial dan penciptaan kandungan. Sehingga kini, EVOS telah bekerjasama dengan lebih daripada 40 jenama. (SPR)

[ad_2]

Source link