Bimax Sebarkan Bantuan APD ke RSUD Kota Banjar

Harapan Rakyat Online

[ad_1]

Bimax Sebarkan Bantuan PPE ke RSUD Kota Banjar
Wakil Pengerusi Banjar City Bimax memberikan bantuan PPE ke Hospital Kota Banjar pada hari Sabtu (18/4/2020). Foto: istimewa

Berita Banjar, (harapanrakyat.com), – Banjar Independen Max (Bimax) Kota Banjar mengedarkan bantuan PPE atau peralatan pelindung diri ke Hospital Kota Banjar, Jawa Barat, Sabtu (4/18/2020).

Penyampaian bantuan PPE diserahkan secara langsung oleh Wakil Pengerusi Kota Bimax Banjar, Heri Safari.

Heri mengatakan bahawa bantuan itu adalah bentuk sokongan untuk perjuangan kakitangan perubatan, yang merupakan penjaga depan dalam menangani virus Corona.

"Apa yang kami berikan kepada hospital adalah pakaian untuk perlindungan tubuh," kata Heri.

Selain memberikan bantuan PPE ke Hospital Kota Banjar, Bimax juga mengedarkan topeng dan minuman tenaga kepada masyarakat.

Aktiviti pengedaran topeng dilakukan di setiap jalan di Kota Banjar. Menurut Heri, sasaran bahagian tersebut adalah pengguna jalan raya, beca becak dan petugas parkir.

"Tindakan ini merupakan bentuk keprihatinan Bimax dalam menekan penyebaran virus Corona di Kota Banjar," jelasnya.

Heri menambah, rancangannya adalah bahawa perkhidmatan sosial akan diteruskan dengan tindakan memberikan bantuan lain. Seperti pengedaran barang runcit yang ditujukan kepada orang-orang yang terkena Covid-19.

Heri juga meminta, untuk mencegah penularan virus Corona, masyarakat harus menjaga kesadaran diri mereka tentang pentingnya jarak fizikal.

"Selain itu, juga perlu menjaga kebersihan diri seperti mencuci tangan dengan kerap, menjaga daya tahan, dan memakai topeng ketika meninggalkan rumah," pungkasnya. (Adi / R5 / HR-Dalam Talian)

[ad_2]

Source link