Buat Juggling Splashy Menggunakan Durian, Marc Klok Akhirnya Buka Suara

Bikin Heboh Juggling Pakai Durian, Marc Klok Akhirnya Buka Suara

[ad_1]

<! –

->

Suara.com – Pemain tengah aksi Persija Jakarta, Marc Klok yang berjaya berseloroh menggunakan buah durian, bukannya bola, langsung viral di media sosial. Aksi gembira Klok dimuat naik di akaun Instagram peribadinya pada hari Jumaat (4/17/2020) ketika itu.

Bekas bintang PSM Makassar itu berseloroh durian di sekitar rumahnya di Bali. Di tengah sawah, Klok kelihatan cantik sekali.

Nampaknya, tindakan yang dilakukan oleh Klok bukan tanpa alasan. Pemain tengah Belanda itu melakukannya setelah menerima cabaran daripada peminatnya.

"Betul, semalam saya baru sahaja melakukan cabaran dari kipas saya. Sebelum ini saya memberikan kenyataan, apa sahaja cabaran yang mereka berikan, saya akan lakukan. Dan jadilah saya berseloroh dengan durian, "kata Klok ketika dihubungi.

Klok kini tinggal di Bali. Bukan tanpa alasan, Persija menolak aktiviti pasukan di tengah-tengah wabak COVID-19 yang sedang berlaku di negara ini sekarang. Pertandingan Liga 1 2020 juga ditangguhkan.

Klok sendiri akan kembali ke Jakarta setelah wabak itu reda, untuk mempraktikkan sepenuhnya nama samaran bersama-sama dengan Marko Simic dan rakan-rakannya.

Pada masa ini pemain Persija hanya menjalankan latihan bebas di rumah atau di tempat masing-masing.

Walaupun begitu, Klok tidak dapat menyembunyikan kerinduannya untuk bermain bola sepak. Dia juga berharap wabak di Indonesia akan segera berakhir.

"Saya sangat merindui bola sepak, dengan pasukan Persija. Semua elemen dalam pasukan yang saya ketinggalan. Saya harap ini akan berakhir dengan cepat dan semua dapat kembali ke aktiviti normal," kata pemain berusia 26 tahun itu.

[ad_2]

Source link