Cesc Fabregas mengatakan bahawa nenek mertuanya kini dirawat untuk Covid-19

Cesc Fabregas dan Daniella Semaan. Dailymail.co.uk

[ad_1]

TEMPO.CO, Jakarta – Bekas bintang Chelsea dan Arsenal, Cesc Fabregas, mendedahkan bahawa neneknya yang kini berusia 95 tahun, sedang menjalani rawatan kerana dijangkiti virus korona atau Covid-19.

Fabregas yang berusia 32 tahun mendoakan neneknya. Dia menyedari bahawa tidak mudah bagi neneknya untuk menghadapi Covid-19 pada usia sekarang.

Pada masa ini, bapa tiga anak bermain untuk kelab Perancis, Monaco. Dia menjalani pengasingan di Perancis dengan isterinya, Daniella Semaan, dan tiga anak mereka, Lia, Capri, dan Leonardo.

Fabregas mengatakan bahawa dia mengetahui bahawa neneknya telah dijangkiti virus korona semasa ujian sebelum rancangan pemindahan penduduk dari rumah tua Verge del Remei yang dia bantu secara kewangan di kampung halamannya, Arenys de Mar, dekat Barcelona. Dia bersetuju untuk menanggung kos sekitar 16 orang termasuk neneknya untuk menginap di hotel berdekatan.

"Dia berusia 95 tahun dan wanita miskin itu sayangnya menghidap virus korona," kata Fabregas kepada penyiar TV Sepanyol, La Sexta, semasa temu ramah.

Cesc Fabregas bergabung dengan AS Monaco dengan perpindahan percuma setelah kurang beberapa minit bermain ketika berada di Chelsea. REUTERS / Eric Gaillard

"Ada banyak orang di rumahnya yang tidak terkena virus korona dan kami ingin membawanya ke sebuah hotel."

"Kami menguji semuanya sekali lagi dan 70 atau 80 peratus kembali positif Covid-19 termasuk nenek saya."

Fabregas mengaku telah memeriksa keadaan neneknya. "Pada hari Khamis kami berkomunikasi melalui video dengannya dan dia kelihatan baik dan moodnya baik," katanya.

"Perkara terburuk adalah tidak dapat bersamanya dan memeluknya. Saya harap dia dapat mengatasi ini, tetapi kami tahu ia akan menjadi sukar."

Bulan lalu, Fabregas menghubungi walikota dan pengarah pusat untuk membiayai ibu bapa yang tinggal di rumah tua Verge del Remei untuk dipindahkan ke hotel berdekatan. Pada masa itu terdapat 32 orang tua yang diuji oleh Covid-19. Hasilnya, 13 daripadanya positif.

MATAHARI

[ad_2]

Source link