Conte Disebut Terlalu Sering Menjerit, Lukaku Beri Rebuttal: Bola Okezone

<pre>Conte Disebut Terlalu Sering Menjerit, Lukaku Beri Rebuttal: Bola Okezone

[ad_1]

MILAN – Pemantau bola sepak Aldo Agroppi kesal dengan gaya bimbingan Antonio Conte pada setiap pasukan yang dilatihnya. Agroppi tidak menyukai Conte yang selalu berteriak di luar. Namun, penyerang Inter, Romelu Lukaku telah membantah apa yang dikatakan oleh Agroppi.

Lukaku mengambil contoh Inter menentang AC Milan di Della Madonnina Derby di Liga Itali 2019-2020. Pada masa itu, Inter ketinggalan 0-2 di belakang Milan. Conte yang berada di pinggir jalan memanggil Lukaku tidak berteriak.

Antonio Conte memeluk Romelu Lukaku (Foto: Twitter / @ Inter_en)

Lukaku mengatakan Conte dengan tenang memberikan nasihat kepada pemainnya, sehingga mereka dapat mengubah arah permainan. Para pemain mendengar nasihat Conte untuk mencari ruang agar mereka dapat menyamakan kedudukan. Inter juga menang 4-2 ke atas abangnya.

BACA JUGA: Agroppi kesal dengan Conte berteriak di luar

Dalam perlawanan itu, Conte membuktikan bahawa dia bukan jurulatih yang hanya boleh menjerit di luar. Lukaku mengakui kemampuan Conte untuk berkomunikasi dengan pemainnya sangat bagus, tidak seperti yang dikatakan oleh Agroppi.

"Conte ketika kami ketinggalan 2-0 menentang AC Milan (menunjukkan kelasnya sebagai ahli taktik). Dia tidak berteriak sama sekali, dia memberitahu kami apa yang harus kami lakukan dan di mana untuk mencari ruang dan kami berniaga (menang), "kata Lukaku, disesuaikan dari Bola Sepak Itali, Ahad (4/19/2020).

Kemahiran Conte dalam komunikasi juga memberi kesan positif terhadap prestasi setiap pemain, terutama Lukaku. Lukaku yang telah kehilangan ketajamannya pada musim terakhir di Manchester United kembali hidup dengan Inter. Lukaku telah mencatatkan 23 gol dan lima assist dalam 35 penampilan untuk Inter musim ini.

[ad_2]

Source link