David Luiz Memuji Gaya Latihan Mikel Arteta di Arsenal: Bola Okezone

<pre>David Luiz Memuji Gaya Latihan Mikel Arteta di Arsenal: Bola Okezone

[ad_1]

LONDON – dalam berita Undang-undang Sebelum ini, David Luiz Sempata mengatakan bahawa dia lebih menyukai bola sepak kerana Mikel Arteta di Arsenal. Dia mengatakan itu kerana dia sangat menyukai falsafah yang dibawa oleh jurulatih Sepanyol ke skuad yang dijuluki The Gunners.

Lebih-lebih lagi, Luiz sangat menyukai cara dan gaya latihan Arteta. Kerana untuk bekas pemain pertahanan Chelsea, gaya bimbingan Arteta sangat mudah difahami, bahkan untuk semua pemain Arsenal.

Baca Juga: David Luiz Mengakui Lebih Banyak Cinta untuk Bola Sepak sejak Dilatih oleh Mikel Arteta

Aksi David Luiz ketika mempertahankan Arsenal

Luiz melihat bahawa Arteta memberikan rancangan permainan yang cukup mudah difahami dan tentunya juga berlaku ketika pertandingan berlangsung. Arteta selalu memberitahu pemain Arsenal untuk selalu mengejar bola ketika bola yang dimiliki telah ditangkap oleh pasukan lawan.

Ketika bola dimiliki oleh Arsenal, Luiz mengatakan Arteta hanya meminta pemain Gunners untuk terus melewati dan mencipta sebanyak mungkin peluang untuk menjaringkan gol. Semua pesanan dari Arteta sangat disukai oleh Luiz dan dia gembira penolong jurulatih Manchester City telah bergabung sejak Disember 2019 semalam.

"Mikel Arteta telah berusaha membuat kita memahami di mana kita harus bermain dan bagaimana kita bermain. Dia memberi kami rancangan, seperti jika pasukan yang kami perjuangkan seperti itu, jika ada pasukan yang bermain memarkir bas (benar-benar bertahan) maka bagaimana untuk mengalahkannya, dan juga bagaimana kami harus mengambil risiko, "kata Luiz. Sportsmole, Sabtu (18/4/2020).

"Dia juga bertanya kapan kami memiliki bola, lalu kami harus lulus untuk menciptakan peluang dan mencetak gol. Namun, jika sebenarnya operan tidak tiba (terputus), maka kita mesti dapat memenangi bola dengan cepat, "tutup Luiz.

[ad_2]

Source link