Gundogan pasti Jimenez sesuai bermain di Man City: Soccer

<pre>Gundogan pasti Jimenez sesuai bermain di Man City: Soccer

[ad_1]

MANCHESTER – Ilkay Gundogan yakin Raul Jimenez layak bermain di bawah jagaan Josep Guardiola. Menurutnya, penggawa Wolverhampton Wanderers yang memiliki watak itu memerlukan barisan depan Manchester City.

Bekas penyerang Benfica telah menunjukkan prestasi yang luar biasa sejak datang ke Liga Inggeris pada Januari 2019. Jimenez telah menjadi andalan utama pelatih Nuno Espirito sebagai peneraju pasukannya musim ini.

Pada musim pertamanya di Liga Inggeris, Jimenez berjaya menjaringkan 13 gol dalam 38 perlawanan. Peningkatan prestasi juga terus ditunjukkan pada musim kedua. Dari 29 perlawanan Liga Perdana Inggeris, Jimenez berjaya mengumpulkan 13 gol. Oleh itu, jangan terkejut jika dia kemudian dilihat oleh banyak kelab besar.

Baca juga: Nyesel Beli Jimenez "href =" https://bola.okezone.com/read/2020/04/05/51/2194293/ mempunyai kemampuan-lebih-baik-dari -benzema-madrid-diklaim-takkan-nyesel-beli- jimenez "> Mempunyai Keupayaan yang Lebih Baik daripada Benzema, Madrid Diklaim Tidak Nyesel Beli Jimenez

"Saya fikir dia (Jimemez) mempunyai semua keperluan penyerang bertaraf dunia. Bagi seorang penyerang, dia sangat mudah bergerak, tetapi juga fizikalnya sangat baik dan berbakat secara teknikal di bola. Saya dapat membayangkan dia bermain dengan kami, "kata Gundogan, melancarkan dari laman Goal International, Ahad (19/4/2020).

Penampilan Jimenez di lapangan mengingatkan Gundogan tentang ketajaman penyerang Bayern Munich, Robert Lewandowski. Walaupun belum dapat memasuki barisan penyerang elit pada masa ini, Gundogan percaya Jimenez berpotensi untuk mencapai tahap itu.

"Mungkin dia tidak berada di tahap itu, tapi dia sedikit mengingatkanku [Robert] Lewandowski kerana saya pernah bermain dengannya. Dari segi gaya saya rasa masih banyak potensi, "katanya.

[ad_2]

Source link