Indies Melancarkan Lagu "Crowded Lonely Together", Harapan Perkara Akan Lebih Baik

<pre>Indies Melancarkan Lagu "Crowded Lonely Together", Harapan Perkara Akan Lebih Baik

[ad_1]

Oleh Billy Dewanda

masa_ akses 6 minit yang lalu
Komen

Secara senyap-senyap, Hindia berjaya mengeluarkan lagu baru pada hari Ahad, 19 April 2020 semalam. Situasi di tengah wabak itu, nampaknya membuat penyanyi yang nama sebenarnya Baskara Putra menjadikannya produktif dalam mencipta lagu itu mengaitkan.

Kali ini, Hindia berjaya dilepaskan bujang "Kesepian Bersama-sama"Yang mana dia berjaya bekerjasama dengan Rayhan Noor sebagai produser. Rayhan Noor juga dikenali sebagai gitaris Magic Competition, kumpulan pengiring India.

Sumber: Spotify

Penghasilan lagu ini berbeza dari sebelumnya, kerana dia mengerjakan lagu itu bersama Rayhan Noor tanpa bersua muka dan 100% bekerja dari rumah (WFH). Begitu juga dengan proses rakaman, pencampuran, dan penguasaan yang hanya bergantung pada sambungan internet.

Masih satu nafas dengan album pertamanya "Dancing With Shadow", kita sekali lagi akan merasakan ramuan muzik pop Gaya India. Muzik tempo sederhana dan sederhana ini mampu memberikan getaran positif untuk anda melalui hari-hari anda harus #dirumahaja.

Pilihan raya kord dan kemajuan berjaya membungkus lagu ini dengan mesra. Ditambah pula dengan lirik sentimental yang dia gunakan, seperti:

"Apabila semua arah tidak jelas / Kita hanya mempunyai bersama / Langkau kecurian dunia yang curam / Ketenangan yang tenang ini bersama"

Sumber: Pemakan Matahari

Fragmen lirik ini membawa kita untuk meneroka apa yang kita lakukan setiap hari di rumah. Seperti kata Hindia "Ketidakpastian semakin kuat dan mengharapkan keadaan yang lebih baik, tidak kira berapa lama ia harus ditunggu, ".

Melalui lagu ini, Baskara menanam harapan untuk keadaan yang lebih baik. Walaupun apa yang diharapkan akan datang kemudian, kita masih harus menunggu dengan melakukan perkara positif.

Sumber: Pemakan Matahari

"Mungkin lagu ini mungkin sedikit tanda yang dapat menemani rakan-rakan lain yang harus menjalani karantina ini dengan pelbagai rintangan masing-masing, baik di rumah atau jika terpaksa masih harus meninggalkan rumah,"Kata Baskara.

Kelahiran bujang ini adalah pelajaran lain yang diperoleh Baskara semasa berlari kuarantin diri. Dia belajar muzik lagi dari bawah, baik itu piano, gitar, dan vokal.

Dengarkan lagu "Crowded Lonely Together" di semua perkhidmatan dialirkan digital.

[ad_2]

Source link