Kamera Telefon bimbit Samsung Galaxy M31 Boleh Membuat Perdagangan Iftar Sekilas oleh Pengguna, Inilah Caranya

Harapan Rakyat Online

[ad_1]

hasil HP Samsung Galaxy M31 Camera
Paparkan cara mengambil gambar menggunakan "Macro Lens" dan pilihan penyuntingan pada kamera Samsung Galaxy M31 HP. Foto: Samsung

Kamera Samsung Galaxy M31 dapat membantu anda yang menjual barang dalam talian. Kerana, kamera pada Galaxy M31 dilengkapi dengan ciri-ciri canggih.

Dengan tangkapan yang diambil dari kamera telefon pintar dari Korea Selatan, ia dikatakan membuat pengguna meliriknya dan membuat anda terkulai.

Terutama pada bulan puasa Ramadan, tentunya banyak yang mencari menu apa untuk berbuka puasa. Menu bukan sahaja sedap tetapi juga berkhasiat.

Agar tidak sedikit orang yang sanggup meninggalkan rumah untuk memburu menu iftar, tentunya sementara ngabuburit yang merupakan tradisi masyarakat Indonesia.

Namun, masalah di tengah-tengah wabak Covid-19 yang tidak terputus, dasar #dirumahaja, telah menghalang masyarakat daripada menjalankan tradisi lama ini.

Nah, saat-saat seperti itu dapat dimanfaatkan oleh anda yang sering menjajakan masakan dalam talian. Yaitu dengan memanfaatkan kecanggihan kamera Samsung Galaxy M31 HP.

Jadi, hasil menu berbuka puasa hasil fotografi dari kamera Galaxy M31, biasanya dimuat naik atau diedarkan di media sosial melalui telefon pintar.

Tetapi masalahnya adalah bagaimana menjajakan masakan dalam talian, yang kini semakin berleluasa persaingan.

Sebenarnya, tidak sedikit yang mempromosikan hasil barangan yang serupa dengan apa yang anda jual.

Sudah tentu jika anda tidak berinovasi atau monoton, kemungkinan perniagaan dalam talian anda tidak akan dapat bersaing dengan yang lain.

Jadi satu cara, anda yang menjalankan perniagaan melalui dalam talian, mesti dapat memaparkan barang dagangan yang dapat menarik minat pembeli berpotensi, yaitu dengan foto yang menarik.

Kecanggihan Kamera Telefon bimbit Samsung Galaxy M31

Dengan kecanggihan teknologi semasa, tidak perlu menggunakan kamera profesional yang harganya boleh mencecah puluhan juta rupiah.

Cukup dengan telefon Android, penjual produk melalui dalam talian dapat meningkatkan penampilan barangan masakan. Salah satunya dengan menggunakan kamera Samsung Galaxy M31 HP.

Kamera pada Galaxy M31 itu sendiri dilengkapi dengan Kamera Quad, iaitu 64 MP sebagai kamera utama, lensa UltraWide 123 darjah 8 MP.

Kemudian lensa 5 MP sedalam atau dikenali sebagai kamera "bokeh", dan akhirnya lensa makro 5 MP.

Menunjukkan Keupayaan sebagai Penjual yang Dipercayai

Dalam berdagang melalui dalam talian, kepercayaan adalah perkara terpenting yang mesti diperoleh daripada bakal pembeli.

Sekiranya anda menjual banyak makanan untuk menu iftar, susun semua produk dengan baik, kemudian ambil gambar menggunakan kamera Samsung Galaxy M31 HP.

Pada kamera telefon pintar Samsung ini, anda boleh menggunakan lensa 123 MP 8 MP yang sangat luas. Kemudian semua produk anda akan difoto dalam satu kerangka tidak terpisah.

Di samping itu, anda juga dapat menggunakan kamera utama 64 MP Galaxy M31, untuk mengambil foto barang dagangan secara individu.

Oleh itu, dengan menggunakan kamera resolusi 64 MP, gambar yang dihasilkan oleh gambar tidak akan pecah walaupun dalam zoom.

Gunakan Lensa Makro untuk Mencuri Perhatian Pengguna

Lensa makro pada kamera Samsung Galaxy M31 HR juga dapat digunakan untuk menangkap barang dari jarak dekat.

Jadi dengan resolusi 5 MP dan bukaan f / 2.4 dan lensa 25mm, ia dapat mendedahkan secara terperinci objek yang sedang difoto.

Contohnya, anda menjual gulungan span dan menggunakan lensa makro untuk memotret produk. Boleh menunjukkan perincian keju parut atau pengisian coklat yang ada.

Lebih-lebih lagi ketika mengambil gambar, wap panas di dalam span roll masih ada, jadi akan lebih menggoda.

Anda boleh bayangkan, bagaimana perasaan pengguna apabila mereka melihat produk anda dipaparkan sedemikian rupa?

Perhatikan bahawa jika anda menggunakan kamera Samsung Galaxy M31, jarak pengambilan gambar adalah salah satu aspek yang paling penting.

Jadi, yang mesti dipertimbangkan adalah ketika menggunakan lensa Makro, jarak terbaik adalah sekitar 3 hingga 5 cm dari objek.

Cara menggunakan lensa makro pada telefon bimbit agak mudah. Anda boleh membuka pilihan kamera pada telefon Samsung itu.

Kemudian, klik pada "lebih banyak lagi"Atau" lain "dan cari pilihan" Makro "dengan ikon bunga, maka lensa Makro siap digunakan.

Tambah Kesan "Bokeh"

Selepas gambar terperinci, pengguna juga dapat menambahkan kesan bokeh melalui menu Fokus Langsung, sehingga gambar yang dihasilkan mempunyai kesan dramatik.

Contohnya, roti gulung yang anda jual, difoto lagi tetapi menggunakan latar atau latar sebagai kopi ais, dengan sedikit tampilan "kabur". Dramatik bukan?

Sesungguhnya, untuk menghasilkan gambar dari telefon pintar yang baik bukan sekadar snap. tetapi ada helah tertentu yang boleh anda praktikkan sendiri.

Seorang jurugambar profesional berasal dari tahap seorang pemula. Namun, kerana sering berlatih dia akhirnya mendapat tahap.

Oleh itu, untuk mendapatkan komposisi yang tepat untuk barangan anda, teruskan berlatih dan menjelajah sebanyak mungkin dengan mengambilnya sudut dan teknik yang berbeza.

Berlatih menggunakan kamera Samsung Galaxy M31 HP jangan takut kehabisan memori. Kerana, telefon pintar ini mempunyai ROM besar iaitu 128 GB.

Jadi, dengan simpanan dalaman yang banyak, ia dapat menyimpan lebih dari 32 ribu foto. Sekiranya masih kurang, ia boleh ditambah dengan menggunakan slot memori luaran hingga 512 GB.

Tingkatkan Foto dengan Penyuntingan

Sekiranya anda selesai mengambil gambar produk, maka langkah seterusnya adalah memperbaiki hasil foto melalui prosesnya penyuntingan.

Untuk mengedit foto-foto ini tidak bermaksud mengubah keseluruhan penampilan makanan anda. Tetapi, perkuatkan lagi aksen foto yang telah diabadikan.

Sementara itu, untuk cara mengedit foto melalui Samsung Galaxy M31, pertama-tama buka menu galeri di telefon bimbit itu dan pilih foto yang anda mahukan mengedit.

Selepas itu, klik pada ikon berbentuk pensil, dan anda boleh memilih beberapa pilihan untuk mengedit foto, sepertitanaman, memberikan kesan penapis warna, mengubah ukuran, menyesuaikan warna, menambah pelekat, dan juga gambar yang difoto.

Selain itu, ketika mengedit foto dengan Samsung Galaxy M31 tidak perlu huru-hara kerana bimbang baterinya habis dengan cepat.

Berapa lama prosesnya berlangsung penyuntingan anda perlu, tenang kerana bateri di telefon ini berkapasiti 6,000 mAh.

Samsung mendakwa, bateri berkapasiti 6.000 mAh mampu bertahan lebih dari sehari.

Selain itu, pengisian semula juga akan cepat, kerana ciri Pengecasan Pantas 15W, jadi tanpa menunggu lama.

Bukan hanya itu, selain kamera Samsung Galaxy M31 HP yang boleh dipercayai, telefon ini juga mempunyai skrin Super AMOLED 6,4 inci.

Jadi, ia membolehkan anda melakukan proses tersebut penyuntingan, dapat dengan selesa dalam keadaan persekitaran yang ringan.

Jadi mulai sekarang, bersiaplah untuk menggunakan kamera Samsung Galaxy M31 HP untuk memotret barang dagangan anda, yang akan dijual secara dalam talian. (Adi / R5 / HR-Dalam Talian)

[ad_2]

Source link