Kekasih Menjadi Muslim dan Merancang untuk Menikah, Cita Citata: Tahun Ini Sepatutnya

<pre>Kekasih Menjadi Muslim dan Merancang untuk Menikah, Cita Citata: Tahun Ini Sepatutnya

[ad_1]

Kapanlagi.comCita Citata meluahkan rasa gembira setelah kekasih itu secara rasmi memeluk Islam pada hari Ahad (4/19/2020). Dia mengatakan bahawa kewujudan wabak virus korona ini nampaknya telah menyebabkan beberapa halangan dalam perarakan para pacarnya.

Walaupun begitu, Roy Geutrs telah didaftarkan secara rasmi di Departemen Agama, Jakarta Selatan. Cita mengungkapkan, kerana proses mengurus fail telah disiapkan terlebih dahulu, sijil Roy dapat dicetak pada hari itu.

"Ya, itu langsung. Dia segera mencetak dan segera menjadi hari yang sama. Oleh kerana syaratnya sudah lebih awal, jadi semua dokumen dan syarat telah dikirim sebelumnya," kata Cita ketika dihubungi pada hari Senin (4/20/2020).

1. Rancangan Perkahwinan

Cita juga menyatakan bahawa dia dan kekasihnya memang merancang perkahwinan. Namun, karena penyebaran virus korona, rencananya harus ditunda. Malah, keluarga Roy yang kini berada di Belanda juga gagal mengunjungi Indonesia kerana wabak itu.

"Rencananya hanya akan ditunda. Sepatutnya tahun ini, tapi ya kerana sekali lagi seperti ini, dari Belanda sahaja, keluarganya, pesawat itu sudah berada di membatalkan lebih awal, "tambahnya.

2. Diadakan Tahun Depan

Cita juga mendedahkan bahawa perkahwinan itu dirancang untuk dilangsungkan tahun depan. Dia juga berharap, dengan memeluk Islam, kekasih itu suatu hari nanti dapat menjadi imam yang baik baginya.

"Ya, insya Allah, saya harap begitu. Jadi apabila anda berkahwin, anda telah menjadi imam yang baik, anda telah mempelajari segalanya," sambungnya.

Lihat Berita Menarik Lain!

[ad_2]

Source link