Komen Lorenzo mengenai Peluang Rossi untuk Memenangi Juara Dunia ke-10: Sukan Okezone

<pre>Komen Lorenzo mengenai Peluang Rossi untuk Memenangi Juara Dunia ke-10: Sukan Okezone

[ad_1]

MALLORCA – Jorge Lorenzo mengulas mengenai peluang pelumba senior Yamaha Monster Energy, Valentino Rossi, untuk merealisasikan impian memenangi gelaran dunia buat kali ke-10. Lorenzo percaya bahawa peluang untuk merealisasikan impiannya masih terbuka.

Seperti diketahui, Rossi bukan lagi pelumba muda buat masa ini. Kemampuan Rossi untuk menunggang motosikal dalam perlumbaan nampaknya semakin menurun.

Infografik Valentino Rossi

Walaupun begitu, Rossi tetap bertahan untuk terus muncul di kelas MotoGP hingga kini berusia 41 tahun. Ramai orang berpendapat bahawa alasan Rossi masih muncul di MotoGP adalah keinginannya untuk dapat merangkul gelaran dunia ke-10.

Baca Juga: Pesimis Pernat Rossi Dapat Memenangi Juara Ke-10

Ya, Rossi telah mengumpulkan 9 gelaran dunia setakat ini (masing-masing 7 gelaran MotoGP dan 1 gelaran dunia Moto2 dan Moto3). Tetapi banyak orang meragui Rossi dapat merealisasikan impian terbesarnya, memandangkan penampilannya sekarang tidak sehebat sebelumnya.

Namun, pandangan yang berbeza dinyatakan oleh Lorenzo, yang sebenarnya merupakan bekas saingan Rossi. Lelaki dari Sepanyol itu menganggap bahawa peluang Rossi untuk merangkul gelaran dunia ke-10 masih terbuka. Lebih-lebih lagi, Lorenzo percaya bahawa Rossi berada dalam pasukan yang tepat untuk merealisasikan rancangan besar itu.

Baca Juga: Marquez Dianggap Lebih unggul daripada Valentino Rossi

"Kemungkinan untuk Vale memenangi gelaran dunia ke-10. Saya rasa usia hanya sebilangan besar, terutamanya jika anda masih kuat. Dia bernasib baik kerana dia tahu banyak tentang Yamaha. Yamaha juga bukan motor yang sangat memerlukan fizikal, "jelas Lorenzo, seperti dikutip dari AS, Ahad (4/19/2020).

"Tidak seperti Honda atau Ducati, Yamaha tidak membuat anda letih dari selekoh pertama hingga yang terakhir. Yamaha mesti dipacu dengan cara yang betul, dan dengan cara ini anda juga dapat menjimatkan tenaga, "kata lelaki berusia 32 tahun itu.


[ad_2]

Source link