MAKANAN MASK DAN KOTAK KAIN UNTUK OJEK ONLINE – Berita Terkini

<pre>MAKANAN MASK DAN KOTAK KAIN UNTUK OJEK ONLINE - Berita Terkini

[ad_1]





TANGGERANG, WWW.BERITATERKINI.CO.ID |Penyebaran virus Covid-19 telah membuat banyak orang di seluruh dunia melakukan aktiviti di rumah, seperti sekolah dan bekerja dari rumah. Namun, berbeza dengan Ojek Online (OJOL), mereka masih harus meninggalkan rumah untuk mencari nafkah. Oleh itu, untuk membantu Ojol, bekas pramugari Garuda, Heni Suhaeni, mengedarkan topeng kain dan kotak beras untuk pemandu teksi motosikal secara dalam talian.

Aktiviti ini memang telah menjadi bacaan rutin MT EX-PRAMUGARI GARUDA dan Majlis Taklim, Asy Syukuriah. Mereka melakukan aktiviti yang disebut Friday Barokah dengan selalu mengedarkan kotak beras ke DHUAFA dan Anak Yatim.

Namun, aktiviti Barokah Jumaat pada 17/4/2020 adalah khusus untuk pemandu teksi motosikal dalam talian. Heni Suhaeni dan pasukan kajiannya mengedarkan topeng kain dan kotak beras untuk ojol di persekitaran BSD.

Ojol mengucapkan terima kasih kepada bekas Pramugari Garuda Puan Heni Suhaeni.

"Terima kasih Tuhan, pengedaran topeng kain dan kotak beras untuk ojol telah diedarkan kepada semua, semoga ojol dapat dipermudah dalam perniagaan mereka," kata Heni Suhaeni.

Heni Suhaeni juga mengucapkan terima kasih kepada darmawan yang membantu meringankan beban ojol, semoga rezeki mereka bertambah dan sentiasa dilindungi Allah SWT. / Merah-berita terkini

Penyunting; SA





[ad_2]

Source link