Masih Mesti Berusaha di Tengah Wabak Corona, Irfan Hakim Mengakui Deg-Degan

<pre>Masih Mesti Berusaha di Tengah Wabak Corona, Irfan Hakim Mengakui Deg-Degan

[ad_1]

Kapanlagi.com – Irfan Hakim bersyukur ketika pandemi korona atau COVID-19 masih diberi restu. Walaupun begitu, dia sedar ada kebijakan yang dikeluarkan oleh pemerintah untuk berdiam diri di rumah semasa PSBB seperti sekarang.

Walaupun mengetahui peraturan ini, penyampai terkenal berusia 44 tahun itu masih harus terus berusaha. Diakui Irfan HakimKaryanya kini tidak begitu padat seperti wabak COVID-19.

"Saya tinggal di rumah "Dari pagi hingga matahari terbenam, setelah solat Maghrib saya harus pergi ada program langsung (LIDA) yang masih harus saya jalankan setiap malam," kata Irfan Hakim ketika ditemui di wilayah Tendean, Jakarta Selatan, baru-baru ini.

1. Bersyukur Walaupun Deg-Degan

Selain itu, Irfan Hakim juga harus menjaga kesihatan dan nasihat daripada pemerintah. Bapa kepada lima anak ini mengakui, ada ketakutan di hatinya ketika dia harus meninggalkan rumah dalam keadaan ini kerana wabak COVID-19.

"Masih mengambil gambar dengan beberapa prosedur dan perjanjian yang ada. Saya teruja, sangat teruja tetapi bersyukur masih ada pintu keberuntungan yang dapat saya kongsi juga dengan pekerja saya," katanya.

2. Fikirkan Nasib Orang Lain

Irfan berpeluang memikirkan orang yang kekurangan kerana mereka tidak dapat bekerja. Memang, dia mengatakan bahawa pekerjaan memang menjadi kewajiban, selama dia menjalaninya dan mengikuti peraturan yang ditetapkan, seperti menjaga jarak atau jarak fizikal.

[ad_2]

Source link