Membantu Menangani Covid-19, Perta Arun Gas Menyediakan Bahan Baku untuk Disinfektan | Berita itu

<pre>Membantu Menangani Covid-19, Perta Arun Gas Menyediakan Bahan Baku untuk Disinfektan | Berita itu

[ad_1]

Aids for Covid-19 Handling, Arun Gas Perta Menyediakan bahan mentah Disinfektan

Pengarang: alam – Tarikh: Sabtu, 4 April 2020 – 03:30 PG – Dilihat: 241 kali

LHOKSEUMAWE – Di tengah-tengah Pandemic Covid – 19, PT Perta Arun Gas (PAG), anak syarikat PT Pertagas, syarikat gabungan PT Pertamina (Persero) dan PT Perusahaan Gas Negara Tbk (PGAS), terus memberikan sumbangan kepada penduduk kota Lhokseumawe, Nanggroe Aceh Darussalam .

Dody Bafaddal, VP Pengeluaran PAG, diiringi oleh Pengurus QM & HSE PAG Gatut Priyanggodo dan Pengurus GS&IT Yusra Ibrahim dan Walikota Lhoksumawe Suaidi Yahya memberikan bantuan dalam bentuk bahan mentah cair disinfektan di Pejabat Sekretariat kumpulan pengendali virus COVID-19, Lhokseumawe. Khamis (02/04).

"Penyediaan bantuan ini adalah salah satu bentuk sokongan kami kepada pemerintah untuk mencegah penyebaran Virus Covid-19. Kami berharap bantuan ini akan sangat berguna bagi penduduk Kota Lhokseumawe, terutama bagi Pasukan Petugas Penanganan Virus COVID-19 yang terus bekerja keras sebagai garis depan di pencegahan virus ini "kata Dody dalam kenyataan bertulis yang diterima Portalindonesianews.

Dia berharap pengedaran 10 jerry dapat pekat atau 250 liter bahan mentah untuk pemprosesan 12.500 liter cecair disinfektan dapat menjadi usaha dan sumbangan PAG dalam mematahkan rantai penyebaran virus Corona.

Selanjutnya, sebagai bentuk kepedulian terhadap kesihatan masyarakat sekitarnya, PAG juga akan berkoordinasi dengan Ketua Desa yang Diasuh untuk memberikan bantuan lain yang diperlukan oleh masyarakat setempat. (ap)

Penyunting: alam semula jadi

Berita Lain

[ad_2]

Source link