Pandona Corona, 'Sanitiser' dan 'Lockdown' Menjadi Nama Bayi di India

Source: CafeMom

[ad_1]

Oleh Kevin Andreas

masa_ akses 1 minit yang lalu
Komen

Serius, jangan berbohong

Virus Corona ternyata menjadi inspirasi untuk nama bayi semasa wabak Corona ini. Ahad lalu (12/04), seorang bayi dilahirkan dan diberi nama ‘Pembersih, ’Berikutan populariti barang isi rumah untuk mengelakkan penyebaran COVID-19.

"Kami menamakan bayi kami sebagai 'Sanitizer' kerana semua orang menggunakannya untuk membunuh kuman di tangan kami, "Jelas ayahnya, Omveer ketika ditemu ramah di stesen TV India Hari Ini.

GIF Kekeliruan Terlihat - Dapatkan GIF terbaik di GIPHY

Sumber: Giphy

"Pada masa ini kerajaan memastikan kecukupan pembersih tangan, agar semua orang dapat tetap aman. Pembersih percuma diedarkan kepada mereka yang memerlukannya, "Sambungnya. "Oleh itu, apabila semua orang bercakap mengenai Corona, mereka akan ingat bahawa 'Sanitizer' itulah yang menyelamatkan mereka"

Sejajar dengan Sanitiser yang diilhami oleh wabak ini, bayi lain di India juga diberi nama ‘Penguncian. '

Lockdown dilahirkan pada 6 April di kampung Bacheri, daerah Sheopur, yang memang menjalankan peraturan lokap dari kerajaan.

Bayi lelaki itu diberi nama mengangguk penutupan 21 hari negara yang dikenakan oleh Perdana Menteri Narendra Modi. Di atas, dia bergambar sejurus dilahirkan

Sumber: Masa India

"Anak saya dan keluarga akan mengingati masa krisis ini seumur hidup kita, "Kata ayah.

"Seluruh dunia sedang melalui 'lockdown' untuk mengurangkan kesan wabak ini. Oleh itu, kita tidak boleh memandang rendah penguncian"

Ini bukan kali pertama COVID-19 mengilhami nama kanak-kanak di India. Seperti yang dilaporkan sebelum ini, sepasang kembar yang lahir di tengah wabak itu bernama Covid dan Corona.

Di atas, ibu Preeti Verma bergambar dengan anak kembar yang baru lahir Corona dan Covid serta anak perempuannya yang berusia dua tahun

Sumber: Surat Harian

"Virus ini memang berbahaya dan mengancam nyawa, tetapi penyebarannya membuat semua orang prihatin terhadap kebersihan, kebersihan dan mendorong mereka untuk mengamalkan tabiat baik yang lain. Oleh itu, kami menjadikannya sebagai nama anak lelaki kamii, "jelas Preeti, ibu.

Apa pendapat anda mengenai nama bayi ini? Beri kami pendapat anda dalam komen di bawah!

[ad_2]

Source link