Penggunaan Topeng Koramil 1320 Pangandaran Sidak di Lebuhraya

Harapan Rakyat Online

[ad_1]

Dalam usaha mencegah penyebaran virus korona, berbagai metode dilakukan oleh unit TNI dari 1320 Pangandaran Koramil, Jawa Barat. Foto: Entang SR / HR.
Dalam usaha mencegah penyebaran virus korona, berbagai metode dilakukan oleh unit TNI dari 1320 Pangandaran Koramil, Jawa Barat. Foto: Entang SR / HR.

Berita Pangandaran (harapanrakyat.com), – Dalam usaha mencegah penyebaran virus korona, berbagai metode dilakukan oleh unit TNI dari 1320 Pangandaran Koramil, Jawa Barat.

Sejak hari Isnin (4/20/2020) pagi ini, barisan Komando Tentera Pangandaran 1320 melakukan pencegahan pencegahan Covid-19, sementara pada saat yang sama memeriksa penggunaan topeng untuk penduduk Kabupaten Pangandaran yang melintas di jalan raya.

Danramil 1320 Pangandaran, Major Inf. Ikeu Masrika, berkata, bersama dengan kehadiran Covid-19 OTG (Orang Tanpa Gejala), ditambah dengan jumlah homecomers yang semakin meningkat, pihaknya mengadakan perbincangan kepada orang ramai, terutama mereka yang sedang memandu di jalan raya.

"Aktiviti ini lebih tertumpu kepada pemandu kenderaan, kedua-dua roda atau lebih yang tidak menggunakan topeng. Buat masa ini kami akan menegur, tetapi lusa jika kami masih tidak menggunakan topeng akan diberikan sekatan oleh pegawai, "kata Mejar Inf. Ikeu Masrika, kepada HR Online.

Sementara itu, di Kabupaten Pangandaran sendiri masih banyak orang yang tidak memperhatikan rayuan pemerintah dengan melakukan aktiviti di luar rumah dengan tidak menggunakan topeng.

Sebenarnya, pemerintah Kabuaten dan pegawai lain terus membuat panggilan setiap hari untuk menggunakan topeng jika mereka mahu meninggalkan rumah. (Ntang / R3 / HR-Dalam Talian)

[ad_2]

Source link