Tangkapan Skrin Viral Masih ada penerbangan dari China ke Indonesia semasa Corona

<pre>Tangkapan Skrin Viral Masih ada penerbangan dari China ke Indonesia semasa Corona

[ad_1]

Eramuslim.com – Beredar foto viral yang dimuat naik ke akun Twitter Olive Fender mengenai penerbangan dari China ke Jakarta, Indonesia di tengah-tengah wabah korona. Foto menunjukkan penerbangan dari Shenzhen ke Jakarta.

"Penerbangan hari ini dari China tiba di Jakarta … Aiiish … Masih banyak Keleeeeeen, "kata akaun itu pada hari Ahad, 19 April 2020.

Dalam foto itu penerbangan dari Shenzhen ke Jakarta menggunakan armada Air China dengan pesawat jenis airbus A330-243. Juga mencatat ketinggian, kelajuan, hingga jangka waktu penerbangan.

Tidak jelas bila maklumat penerbangan dari pesawat. Tweet itu membanjiri komen netizen.

OLIVE [email protected]______9383l_c0y

Penerbangan hari ini dari China tiba di Jakarta … Aiiish … Masih ada beberapa wkwkwkkw

Keleeeeeen

Lihat gambar di Twitter

2,346



Maklumat dan privasi Iklan Twitter

Sebelumnya, PT Angkasa Pura II bersama dengan Pejabat Imigresen dan Pejabat Kesihatan Pelabuhan atau KKP dari Bandara Soekarno-Hatta, telah melaksanakan peraturan khas untuk setiap pelancong atau penumpang yang datang dari Korea Selatan, Iran, Itali dan China.

Ini dilakukan sehubungan dengan arahan pemerintah untuk mengehadkan warga negara asing atau orang asing yang tiba dari tiga negara tersebut mulai hari Ahad, 8 Mac 2020. Setelah sekatan sebelumnya juga telah dikenakan terhadap penumpang pesawat yang tiba dari daratan China. [viva]

[ad_2]

Source link