TEC Menerima Anugerah "Tokoh Politik Berjaya Sosial" – Berita Terkini

<pre>TEC Menerima Anugerah "Tokoh Politik Berjaya Sosial" - Berita Terkini

[ad_1]





LAMPUNG, WWW.BERITATERKINI.CO.ID | Ahli Politik Kanan Parti Golkar Provinsi Lampung H. Tony Eka Candra (TEC) menerima anugerah sebagai "GAMBAR POLITIK KEJAYAAN SOSIAL PENJAGAAN" dalam acara "Ulang Tahun ke-7 LAMPUNG AMBASSADOR". Penghargaan diberikan secara langsung oleh Pengarah Syarikat, PT. Ambassador Media Lampung M. Nurullah bersama dengan staf di kantor DPD Parti GOLKAR Provinsi Lampung, Senin (4/20/2020).

Hadir dalam kesempatan tersebut, Wakil Ketua dan Setiausaha DPRD Provinsi Lampung, Golongan Faksi I Made Bagiasa, dan H. Darlian Pone, fungsional DPD Parti Golkar Provinsi Lampung H.Riza Mihardi, Yusro Hendra Perbasya, I Gede Jelantik, Reza Pahlevi, Aripin Indrajaya, H. Benny HN Mansyur, Maulidya Herlita, H. Sugeng Kristianto, Supriyanto Erwandi, dan Yudha Sukarya.

Foto; Rec.dok /

Tony, yang telah menjadi anggota DPRD selama 35 tahun, mengucapkan terima kasih dan penghargaan tinggi atas penghargaan yang diberikan dari Lampung Duta Daily.

Ketua Komisi IV DPRD Provinsi Lampung serta Ketua Parti GOLKAR DPRD Provinsi Lampung berharap agar Media Massa di Indonesia dan khususnya di Provinsi Lampung dapat terus ada, lebih baik, dan maju.

"Semoga Harian Lampung Duta dapat terus memberikan kualiti, seimbang, dan sesuai dengan fakta yang ada. Sentiasa dipandu oleh Undang-Undang No. 40 mengenai Akhbar. Elakkan segala bentuk pelanggaran seperti penyebaran tipuan dan pelanggaran kod etika. Serta selalu aktif berpartisipasi dalam membangun daerah sesuai dengan cita-cita mewujudkan kesejahteraan masyarakat agar Lampung semakin gemilang ", kata TEC

Foto; Rec.dok /

TEC juga memetik pernyataan dan harapan Presiden Jokowi dalam memperingati Hari Akhbar Nasional (HPN) 2020, bahawa "Masyarakat yang sihat adalah masyarakat yang mendapat maklumat yang sihat dan baik. Maklumat yang baik memerlukan kewartawanan yang baik dan ekosistem yang baik. Ekosistem media mesti dilindungi dan mesti dilindungi agar orang ramai mendapat kandungan berita baik. Untuk ini kita memerlukan industri akhbar yang sihat, "

Kenyataan Menukil dari Ketua Majlis Akhbar, H. Muhammad Nuh, pertama, tentu saja, menjadikan ancaman yang datang dan dirasakan oleh industri media hari ini sebagai cabaran dan peluang. Kedua dan paling penting adalah bagaimana mewujudkan Kewartawanan yang Baik.
Untuk mencapainya ada tiga perkara yang mesti dipenuhi:

1. Kompetensi Wartawan
Kompetensi wartawan adalah tonggak pertama untuk mewujudkan Kewartawanan yang Baik. Kerana bagaimana dapat mewujudkan kewartawanan yang baik jika wartawan tidak kompeten. Ia juga penting untuk mengekalkan pemutusan atau ketakselanjaran maklumat. Terutama pada era penyebaran bocor. Melangkah ke hadapan tahap kecekapan wartawan bukan sahaja mencapai tahap Utama, tetapi juga kecekapan untuk wartawan Pakar

2. Perlindungan Wartawan
Perlindungan wartawan merangkumi pemahaman yang luas bukan hanya sebagai perlindungan dari tindakan kekerasan terhadap wartawan. Perkara yang paling penting adalah bagaimana wartawan dapat terus bekerja tanpa tekanan, ancaman dan gangguan lain.

3. Wartawan Kebajikan
Kebajikan wartawan adalah perkara penting ketiga dalam mendorong mewujudkan Kewartawanan yang Baik. Kerana tanpa kesejahteraan, tidak akan mungkin dapat mewujudkan kewartawanan yang baik. Dan untuk mendorong kesejahteraan yang baik, ekosistem yang baik mesti didorong. Ekosistem yang baik merangkumi media yang berkembang dan sihat dalam perniagaan. Sehingga dapat memberi kesejahteraan kepada wartawan dan elemen pekerja yang lain.

Perkara ketiga ini juga merupakan tanggungjawab bersama termasuk Pemerintah juga melindungi kelangsungan pers Indonesia.

Foto; Rec.dok /

Bagi pihak Person dan DPD Parti GOLKAR di Provinsi Lampung, kami ingin mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan dan penghargaan kami atas 'Lampung Ambassador Award', yang diberikan oleh Media Lampung Daily Ambassador. Insya Allah, anugerah ini akan menjadi penguat semangat dan semangat juang kita dalam memberikan perkhidmatan terbaik kepada Masyarakat, Bangsa dan Negara.

"Saya mengucapkan Selamat Hari Lahir kepada Media Harian Duta Lampung ke-7 ″, semoga di masa depan ia akan terus ada dan menjadi informasi rujukan yang dapat dipercaya untuk penduduk Provinsi Lampung, selalu memberikan berita yang membina, menenangkan dan seimbang, dan memberikan sumbangan untuk pengembangan Provinsi Lampung menuju Provinsi Lampung Berjaya ", menyimpulkan TEC. / Merah-berita terkini

Penyunting; SA





[ad_2]

Source link